01-518-1662

PON-PET: 6:00 do 22:00 SOB-NED: 9:00 do 21:00 PRAZNIKI: zaprto

/ Je treniranje na prazen želodec dobra ideja?

Je treniranje na prazen želodec dobra ideja?



post

Je treniranje na prazen želodec dobra ideja?

Vadba na prazen želodec ali kardio na tešče lahko pri nekaterih deluje, vendar to ni za vse.

Da se boste lažje odločili, ali želite preizkusiti kardio na tešče, preberite prednosti in slabosti.

Na tešče pomeni, da vaše telo vsaj 6 ur ne procesira več hrane. Ko ste v tem stanju in telovadite, pomeni da vadbo izvajate na prazen želodec. Raven inzulina (hormona, ki se proizvaja v telesu, ko jeste) so nizke. Kadar je raven inzulina nizka, v krvnem obtoku ni na voljo energije v obliki glukoze. Ko trenirate na tešče, se mora telo za zagon mišic zanašati na shranjeno energijo, kot sta glikogen in maščoba.

Če vam vadba najbolj odgovarja zgodaj zjutraj, po vsej verjetnosti vadbo opravite pred zajtrkom!

Ne glede na to, ali delate kardio ali vadbo z utežmi, verjetno želite vedeti, ali lahko vadba na prazen želodec prinese hitrejše rezultate.

Nekateri lahko jedo pred vadbo in se počutijo lahkotno, drugi pa lahko občutijo slabost ali nelagodje, ko telovadijo po jedi.

Prednosti telovadbe na tešče

Včasih se priporoča, saj izboljšate oksidacijo maščob (izgorevanje maščob) in tako spodbudite svoje telo, da se kot gorivo zanaša na skladiščeno energijo in ne na energijo iz nedavno prebavljene hrane.

Kaj se zgodi v telesu, ko telovadite na prazen želodec:

  • Maščobne celice se razgradijo 
  • Maščoba, ki se sprošča iz celic, se kuri kot gorivo
  • Povečanje hormonov, ki spodbujajo uporabo energije, shranjene kot maščobe
  • Razpad maščobnega tkiva, shranjenega okoli trebuha.

Tako lahko vidite, da vadba na tešče potencialno koristi, ko je vaš cilj premik trdovratne maščobe.

Slabosti telovadbe na tešče

Če sta glukoza in glikogen v krvi popolnoma izčrpana, lahko to včasih povzroči porabo mišičnega tkiva za energijo.

To je tisto, česar NE želimo, saj so mišice tisto, kar vam daje definicijo, obliko in ton!

Večina od nas si privošči obrok nekaj ur pred spanjem in ob napornem življenju, ki ga vodimo, morda ne bomo vedno dobili priporočenih 8 ur spanja. To pomeni, da je verjetnost, da boste med spanjem popolnoma izčrpali zaloge glukoze v krvi in ​​glikogena, precej majhna.

Kdaj bi morali jesti pred vadbo?

Če izvajate vadbo z visoko intenzivnostjo, vam lahko pomaga prigrizek pred vadbo, hkrati pa lahko pomeni, da se boste po treningu manj verjetno prenajedli!

Na splošno ne priporočamo, da si privoščite obrok v eno uro pred začetkom vadbe. Če ste lačni, poskusite pojesti kos sadja ali nekaj oreščkov. Ta živila so lahko prebavljiva, nato pa si lahko po treningu privoščite večji obrok.

Če ste nočna sova, ki raje trenira po večerji, si dovolite nekaj ur za prebavo ali večerni obrok razdelite na dva manjša obroka, pred vadbo in po njej.

Katera vrsta vadbe je najboljša na prazen želodec?

Aerobna vadba, kot je kardio z nizko intenzivnostjo To je zato, ker ko telovadite z visoko intenzivnostjo, ni dovolj kisika za presnovo shranjene energije in vaše telo uporablja alternativni “anaerobni” postopek pridobivanja energije, ki ne potrebuje kisika.

Ali naj treniram na prazen želodec ali ne?

Naredite, kar se vam zdi najbojše za vas. Če boste pojedli prigrizek pred vadbo, ki vam bo omogočil motivacijo in energijo za vadbo ali pa se boste odločili za vadbo na prazen želodec, boste naredili tisto, kar se vam zdi najbolje,…in zato boste bolj verjetno vztrajno trenirali!

Na koncu dneva bo vadba, ki se izvaja dosledno, dala boljše rezultate, kot pa če jeste pred treningom ali ne.

WordPress Image Lightbox